۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

نخستین مسابقه مشت زنی حرفه وی در کابل برگزار می گردد



قرار است شام امروز خیمه لوی جرگه افغانستان که در گذشته شاهد برگزاری نشست های سیاسی بوده برای نخستین بار هزار تماشچی و علاقه مندان ورزش بوکس را در خود داشته باشد. رقابت حرفه وی مشت زنی میان یک قهرمان افغان و یک مدال آور تانزانیا در این محل برگزار می شود.

اما شماری از جوانان علاقه مند ورزش بوکس در کابل از بلند بودن قیمت تکت این رقابت انتقاد می کنند. این جوانان به رادیو آزادی گفتند که بخاطر بلند بودن بیش از حد قیمت های تکت نمی توانند مسابقه را از نزدیک مشاهده کنند.

آنان در ادامه حرف های شان می گویند:

« بلی مردم با بسیار شوق و ذوق می آیند که تکت بخرند اما وقتی که نام پنج هزار را می شنوند نا امید و مایوس از مغازه بیرون می شوند. »
« من خودم یکی از علاقه مندهای سرسختش بودم می خواستم که اشتراک کنم اما زمانی که به تکت فروشی سر زدم نمی فهمیدم فکر می کردم که شاید 500 یا 1000 باشد. »
« کاش تکت را 100 افغانی یا بالاتر هم اگر می بود تا 500 افغانی امکان داشت که ما اشتراک کنیم اما 100 دالر نمی توانیم. »
« من تکت گرفتیم چون اقتصادم خوب بود و من توقع دارم که انشاالله بخاطری که به افغان خود اطمینان دارم انشاالله حمید رحیمی برنده می شود به توکل خداوند. »
در همین حال صمد زلمی مشاور عمومی ریاست تلویزیون خصوصی خورشید و یکی از برگزار کنندهای این رقابت به رادیو آزادی گفت که آنان در قیمت تکت های این رقابت تخفیف آورده و فی تکت را اکنون 3000 هزار افغانی به فروش می رسانند.

وی می گوید که هدف از راه اندازی این رقابت زیر نام "مبارزه برای صلح" خدمت به ورزش و تقویت روحیه صلح در کشور می باشد. آقای صمد زلمی همچنان گفت که اگر تکت های این رقابت به فروش هم نرسد این مسابقه امروز برگزار می شود.
وی می گوید:
« در حدود تقریباً 4 هزار نفر در آنجا گنجایش دارد و این که چقدر تکت به فروش می رسد تا حالا معلوم نیست، اراکین بلند رتبه دولتی در آن اشتراک می کنند و در پهلویش مشوقین رشته بوکس هم اشتراک خواهند کرد. تصمیم گرفتیم که به قیمت همین تکت ها یک تخفیق خاص را به وجود بی آوریم و بنا بر آن قیمت فی تکت از 5 هزار به 3 هزار افغانی کاهش یافته است. »
در همین حال حمید رحیمی مشت زن قهرمان کشور در صحبت با رادیو آزادی گفت که برای اشتراک در این رقابت آماده گی کامل دارد، اما چشم به راه دعای هموطنانش نیز می باشد.
« آماده گی زیاد گرفتیم به هیچ مسابقه خود من اینگونه آماده گی نگرفته بودم، من تنها یک چیز دیگر نیاز دارم که آن دعای مردم افغانستان است. »

آقای رحیمی مشت زن قهرمان افغان که در جرمنی زندگی می کند در بیش 21 مسابقه بکس اشتراک کرده و در 20 دور آن حریف اش را شکست داده است. سعید امبلوا حریف رحیمی 23 سال عمر دارد و در 31 مبارزه قبلی حرفه وی خود 19 بار برنده شده، و هشت بار شکست خورده است.

اینکه نتیجهء رقابت امروز این دو قهرمان چگونه خواهد بود، منتظر می مانیم